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Strategic Marketing

Market-Oriented Corporate and Business Unit Planning
ISBN/EAN: 9783658184162
Umbreit-Nr.: 2354258

Sprache: Englisch
Umfang: xi, 253 S., 91 s/w Illustr., 253 p. 91 illus.
Format in cm:
Einband: kartoniertes Buch

Erschienen am 20.09.2017
Auflage: 1/2018
€ 48,14
(inklusive MwSt.)
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  • Zusatztext
    • Dieses Lehrbuch führt in verständlicher, systematischer und knapper Form in die Problemfelder der Marketingplanung ein. Sowohl die Marketingplanung auf der Unternehmens- und Geschäftsfeldebene als auch die Planung des Marketing-Mix werden behandelt. Mit Hilfe von zahlreichen kurzen Fallbeispielen werden wesentliche Aspekte des Inhaltes veranschaulicht. Die Autoren haben in der 7. Auflage alle Kapitel überarbeitet und diverse neue Praxisbeispiele aufgenommen. Bei der Markenführung wurden einige Grundlagen ergänzt.
  • Kurztext
    • This textbook gives a clear and comprehensive overview of the process of strategic marketing planning. The authors provide a systematic framework that helps to structure the vast and complex marketing knowledge, thus making it more accessible and easier to use for strategic marketing planning. Many short case reports and examples serve to illustrate the key aspects of the marketing planning process.Contents The information basis of marketing planning Marketoriented corporate planning Marketoriented business unit planning Planning the marketing mix Marketing implementation and management control The authors Prof. Dr. Torsten Tomczak is Director of the Institute for Customer Insight at the University of St. Gallen (ICI-HSG) and Professor of Marketing at the University of St. Gallen. Prof. Dr. Sven Reinecke is Director of the Institute of Marketing at the University of St. Gallen (IfM-HSG).Prof. Dr. Alfred Kuss is Professor (em.) at the Marketing Department of Freie Universität Berlin.
  • Autorenportrait
    • Prof. Dr. Torsten Tomczak is Director of the Institute for Customer Insight at the University of St. Gallen (ICI-HSG) and Professor of Marketing at the University of St. Gallen. Prof. Dr. Sven Reinecke is Director of the Institute of Marketing at the University of St. Gallen (IfM-HSG). Prof. Dr. Alfred Kuss is Professor (em.) at the Marketing Department of Freie Universität Berlin.
  • Schlagzeile
    • Ein bewährtes Gerüst zur Marketingplanung