Detailansicht

Nature and Enactment of Tasks for Early English as a Foreign Language Teaching

A Collaborative Research Project with Teachers, Giessener Beiträge zur Fremdsprachendidaktik
ISBN/EAN: 9783823382249
Umbreit-Nr.: 5249902

Sprache: Englisch
Umfang: 313 S.
Format in cm:
Einband: Paperback

Erschienen am 03.12.2018
Auflage: 1/2018
€ 58,00
(inklusive MwSt.)
Lieferbar innerhalb 1 - 2 Wochen
  • Zusatztext
    • This ethnographic case study is set within a collaborative research project in which teachers and researchers investigate early English as a Foreign Language (eEFL) tasks in theory and practice in German primary schools. Results are obtained through an interpretation of multiple sources within an interdiscursive, multi-perspectived research agenda. The results suggest that eEFL tasks can emerge during an interplay of four key teaching practices: 'doing school', 'providing space for learners to communicate', 'building a vocabulary' and 'teaching the spoken language'.
  • Autorenportrait
    • Constanze Dreßler war wissenschaftliche Mitarbeiterin am Institut für die Didaktik der englischen Sprache und Literatur an der Justus-Liebig-Universität. Sie hat danach ihr zweites Staatsexamen für das Lehramt an Grundschule abgelegt und arbeitet nun als Grundschullehrerin.